25 Nisan 2013 Perşembe

Anzak Günü ve Şafak Töreni


Selam Okuyucu

      23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ardından gelen 24 Nisan dinlenme tatili derken bugünde 25 Nisan Çanakkale Kara Savaşlarının 98.yıl dönümü dolayısıyla binlerce Avustralyalı ve Yeni Zelandalılar atalarını anmak için Gelibolu'ya gelmişler.Tören 5:30 da olduğundan sabahın saat 4'ünde Anzak Koyunda yapılacak Şafak Ayini için buz gibi soğukta uyku tulumlarıyla ataları için dualar okuyup göz yaşı içinde beklemeleri bugünü ne kadar duygu dolu bir gün yaptığı açıkça ortadadır.Çok erken saatlerde yapıldığı için erkenden kalkıp seyredemedim.Normalde her sene 25 Nisanda yapılan Şafak Törenlerini hiç kaçırmadan seyrederdim.Dünün verdiği rahatlıktan olsa gerek bugün erken saate kalkıp seyredemedim.Artık ilgili sitelerden bugünkü törenin videolarını seyrederim diye düşünüyorum.





       Arkadaşlar bu saate videoyu izleyip anlattıklarına bakılırsa yine her zaman ki görkemli tören olmuş anlaşılan buraya videosunu koymak isterdim ama telif hakkı yada ilgili kanal reklamı nedeniyle koyamıyor okuyucularımdan özür diliyorum ( Fazla meraklı iseniz nereden izleyeceğinizi de biliyorsunuzdur :D ) Çanakkale'ye her gittiğimde Mehmetçik mezarları yanında bulunan Anzak askerlerin mezarları başında Ulu önder Mustafa Kemal ATATÜRK'ün Anzak annelerine  ilettiği mesaj ve Anzak annesinin verdiği cevap hiç aklımdan çıkmaz


" Bu memleketin topraklarında kanlarını döken İngiliz , Fransız , Avustralyalı , Yeni Zelandalı , Hintli Kahramanlar !
Burada , dost bir vatanın toprağındasınız.Huzur ve sükun içinde uyuyunuz.Sizler Mehmetçiklerle yan yana koyun koyunasınız.
Uzak diyarlardan evlatlarını harbe gönderen analar! Gözyaşlarınızı dindiriniz.
Evlatlarınız bizim bağrımızdadır.
Huzur içindedirler ve rahat uyuyacaklardır.Onlar bu topraklarda canlarını verdikten sonra,artık bizim evlatlarımız olmuşlardır."

Mustafa Kemal ATATÜRK


" Gelibolu topraklarında yitirdiğimiz evlatlarımızın acısını , alicenap sözleriniz hafifletti.
Gözyaşlarımız dindi.
Bir ana olarak bana , bir güzelim teselli bahşetti.Yavrularımızın sonsuz uykularında,huzur içinde dinlendiklerinden hiç kuşkumuz kalmadı.Majesteleri kabul buyururlarsa bizler de kendilerine 
Ata demek istiyoruz.
Çünkü yavrularımızın mezarları başında söylediğiniz sözler,ancak bir öz babanın sözleri gibi yüce,ilahi.
Evlatlarımızı bir baba gibi
kucaklayan büyük Ata'ya tüm anneler adına şükran,sevgi ve saygıyla...

Anzak Annesi




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen tartışma yaratacak cümlelerden kaçınınız ve link paylaşmayınız.
Blogumda bu tarz yorumları yayınlamıyorum.
Bloguma tekrar beklerim. :))

Tasarım: Moka