12 Kasım 2013 Salı

Anti-Fan Grupları Hakkında



Selam Okuyucu

   Bugün size anti-fan'dan ve gruplarından bahsetmek istiyorum.Arkadaşımla bu konu hakkında konuştuktan sonra düşüncelerimi sizlerle de paylaşmak istedim

   Fan grupları olağan şeylerdir.Bir insan sevdiği bir insan için her şeyi yapar ve sevdiği için vakit harcar.Anti-fan ise tam zıttı bir düşüncedir.Ancak madem anti-fan tam zıttı,yani birine karşısın neden anti-fan grubu kurup o insanları karalama çabasına giriyorsun anlamıyorum.Bugün bir blog gördüm yazılanlar gerçekten çok ters özellikle de Kore fanlarını karalama çabasına girmiş.Boş işlermiş,büyüğünden en küçüğüne kadar hepsi Korece konuşmaya çalışıyormuş,mimikleri Korelilerin mimiklerine benzetmeye çalışıyorlarmış,Kore ile ilgili olmaz hayallere kapılıyorlarmış.. falan filan.Korece konuşmaya çalışmak bir çabadır bu insana benliğini kaybettirmez.Aksine olumlu yönde etki eder.Kültürel merak artar ve kültürel zenginlik kazandırır.Kore biriyle evlenecek düşüncesiyle yahu hayaliyle dalga geçiyorsan madem bunlar senin için boş işler ise bunu neden yazıya döküp vaktini harcıyorsun ve senin dilinden konuşacak olursam boş işlerle uğraşıyorsun ! diye sorarlar adama =) Bu yüzden açılan anti-fan sayfalarına anlam veremediğim gibi üstüne bu grupları da kınıyorum.Tabi bu, o kişinin baştan aşağı yanlış olduğu anlamına gelmiyor.Ancak anti-fan olduğunu göstermek için çaba sarf etmek kesinlikle saçma ! bana göre  kendine bu toplulukta ailede yer bulamayınca yeni aile yaratma isteği gibi bir şey oluyor bu bir nevi kıskançlık ya da başka bir açıdan bakarsak ego tatminliğinden başka bir şey değil.Kendin o ortamda bulunmak istemiyor olabilirsin ki bence bu bulunmak istemediğinden değil bulunamadığından kaynaklanıyor,bu onları aşağılayıp,ön yargılı bir şekilde eleştirebileceğin anlamına gelmiyor.Bir arkadaşın da dediği gibi "Yiğidi vur hakkını yeme" mantığı.

   Öncelikle bizim için söylenenlere birkaç cevap vermek istiyorum.Hayal kurmak güzeldir.Ertesi güne umutla başlamak ve bunu uygulayarak görmek yaşamak herkesin amacıdır.Her hayalimizin gerçekleşmesi gerekmiyor elbette olmazda zaten ama hayaller kurarak başlamaz mı her şey ? Umutlar hayallerle doğmaz mı ? İnsan hayal kuruyor diye onu kimse suçlayamaz.Çünkü hedefin dönüşüm evresinin ilk aşamasıdır hayal kurmak.Ben kendi adıma konuşayım ki çevremdeki insanlar da böyle.Hayal kurduğumuz zaman inanıyoruz inandığımız zaman umut ışığımızı her zamankinden daha parlak olarak çevremize yayıyoruz ve asla pes etmiyoruz çabalıyoruz.Sonuç olarak diğer insanların sevgi ve saygısını kazanmış olduğumuz gibi hedeflerimize de yakınlaşıyoruz.Özetle; olmaması için hiçbir sebep bırakmıyoruz ki buda hayallerimizin aslında hedeflerimiz olduğunu gösteriyor.Ama kimine ulaşıyoruz kimine ulaşamıyoruz.Buradan yola çıkarak hiç kimsenin gereksiz ön yargı ile Kore Fanlarını kınama hakkı olmadığını anlayabiliriz.Ayrıca küçük bir örnek vermek istiyorum.Biraz Enes Kaya abimizden bahsedeceğim.Kendisi Seul'de bulunan Hanyang Üniversitesi Bilişim Teknolojilerinden mezun olduğu gibi,Güney Kore'deki ünlü kitlelerinde tercümanlığını yapmış güzide insandır kendisi.Bana göre Güney Kore'nin en asil Türk'ü de diyebiliriz.Malumunuz 11 sene Güney Kore'de yaşamış bir insandan bahsediyoruz.Öyle ki bir Kore filminde "Uzun İnce Bir Yoldayım" şarkısını söyleyerek merhum Aşık Veysel'in şarkılarını uzak doğuda bile duyurulmasına vesile olmuş oldu.Enes abimiz bunları gerçekleştirmek için hayal kurarak başladığı bu yolda hayallerini gerçekleştirdiği gibi,kültürel zenginlikte de alış-verişlere vesile olmuş oldu.

   Asıl konumuza geri dönmek istiyorum.Anti-fanlara geri dönecek olursak bilmediği,anlamadığı şeyler hakkında ön yargılı davranmak kötüleme işi bana göre değil, fakat onların işini her ne kadar gereksiz buluyor ve kınıyor olsam da saygı duyuyorum.Ama onların kendilerince aşağılama dalga geçme tarzında yaptıkları eleştirileri kesinlikle doğru bulmuyorum.Eleştiri objektif olmalıdır.Eleştiri diye kafalarınca adlandırdıkları yazıları okuyunca buram buram önyargı kokusu almaktayım buda onlara olan saygımı son derece azaltmaktadır.Yazımı okurken bir çok Kore fanının beni haklı bulacağını düşünüyorum.Umarım keyif almışsınızdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen tartışma yaratacak cümlelerden kaçınınız ve link paylaşmayınız.
Blogumda bu tarz yorumları yayınlamıyorum.
Bloguma tekrar beklerim. :))

Tasarım: Moka