18 Haziran 2015 Perşembe

11 Ayın Sultanı Ramazan Geldi Hoş Geldi


   Selam Arkadaşlar

   Çok şükür Ramazan geldi hoş geldi de sayfalarda "Ramazan" içerikli paylaşımlar çoğaldı.Bir anda olmaz tabi ama zamanla artık " İman Yükleniyor" versiyonuna döndü.Eminim bir çoğunuz eski ramazanları özlüyordur.Eskiden pide kuyruklarında gençler yaşlılara yer verirdi.O pide kuyruklarında sıra kendilerine gelene kadar güle eğlene sohbet edenlerle doluydu.Şimdilerde bakıyorum da sen önce geldin, ben önce geldim diye ana bacı küfürler havada uçuyor.Farklı bir ortam farklı bir nesil yetişiyor.Eskilerin kıymeti bilinmez oldu.Değerlere sahip çıkanların sayısı azaldı diye düşünüyorum.Tabi ki en önemlisi ise aile terbiyesinde büyük değişiklik olması.


  Eskiler dedikte geçmişe dönüp baktığımda eski ramazanlar aklıma geldi.İftarlarda çoğunlukla dışarıda bahçelerde sofralar kurulurdu.Aile , komşu , dost herkesi o sofraya çağırırlardı.İftar bittiğinde bile o sofradan kimse kalkmak istemezdi.Yemek sonrası çaylar , kahveler gelirdi.Sohbet ardından herkes teravih namazına birlikte giderdi.Ben o zamanlar sanırım tahmini 7 yaşındaydım.Hatırlıyorum da telefon çalardı, her zaman telefona annem bakar yine öyle bir ramazanda annem açmıştı.Arayan rahmetli dedem "Kızım oğlana haber et anneannesi ona patates , köfte yapıyor.Eşin gelince birlikte gelin" derdi.Tabi ben patates köfte lafını duyunca annemi babamı bile beklemeden atletizm sporcusu gibi yıldırım hızıyla rahmetli dedemin evinin yolunu tutardım.O zamanlarda dedemin abim ve ben harici başka torunu yoktu.O sofraya her zaman tek çocuk olarak katılırdık.Çok şanslıymışım ki patatesler her zaman bana fazladan koyulurdu. =D İftar sonrası dedemle birlikte teravih namazına giderdik.Çocukluk işte o ne yapıyorsa bende aynısını yapardım.Namaz bitiminden sonra eve varmadan semtimizin ünlü dondurmacısına götürür,kağıt helva ile bir kap dondurmayı alır evin yolunu tutardık.Tabi dedemle birlikte gittiğimden eve dönmek istemezdim.Dedemde bunu bildiğinden kendi evlerine götürürdü.Televizyon karşısında çekyatı vardı.Oraya uzanır uyuyana kadar televizyonunu seyrederdi.Bende onun yanında yatacağım diye arasına sıvışırdım.Sahurda beraber kalkar sahurumuzu yapardık.Sokaktan boza diye bağıran amca çıkar belki diye bozacıyı da davulcu da beraber beklemişliğimiz oldu.


   Aile dışında mahalleliyle de böyle anılarım olmuştu.O zamanlarda yabancı derdi yoktu.Mahallede hemen hemen herkes birbirini tanırdı.Bizim mahallemizde her zümreden insan vardı.Çıkıkçı Ayten Teyze , Terzi Nafize Teyze , Bakkal Hıdır Amcamız  İğneci Mustafa Amcamız vardı.Yine bir ramazan günü babamdan bakkala gitmek için para istemiştim.Artık bakkaldan ne almak istiyorsam babamın pantolonuna yapıştığımı hatırlıyorum.Yoldan kendi amcam geçmiş ben görmemiştim.Babam fark etmiş "Oğlum Mustafa Amcan gidiyor.Bozuk paranı git ondan al gel." demişti.Tabi babam böyle deyince bende amcam değilde bizim sağlık memuru komşumuz rahmetli İğneci Mustafa Amca sanmam mı ? :D Onun evine gidip kapıyı çalmıştım.Kapıyı eşi açmıştı."Teyzecim babam böyle böyle dedi.Bahçede Mustafa amcayı göremedim sanırım eve geldi.Babam git ondan al dedi "demiştim :D O rahmetli kadında gider o zamanların bozuk paraları 500 lira , 1000 lira ,50 bin lira gibi bozuk paraların tümünü bana getirmişti.Ama teyzemiz sadece bozuklarla gelmemişti. rahmet olsun canlarına yanında 2 büyük kutu çikolata ile beni eve göndermişti.Babam amcan mı verdi bunları diye şaşkınlıkla sormuştu.Bende Mustafa Amcam verdi diye neşeyle bağırmıştım.Esas amcamın durumdan haberi bile yoktu.Babama kendisinin böyle bir şey vermediğini söyleyince bu sefer gözler bana çevrilmişti.Bende durumu anlatınca hep beraber gülmüşlerdi.

   İşte arkadaşlar ben çocukluğumda böyle değerler ile büyüdüm.Böyle güzel ramazanlar geçirdim.Her ne kadar şuan yan daireden bile çatal kaşık sesini bile duyamıyor olsak, eski komşuluğu bilmiyor olsak bile.Siz siz olun değerlerinizi bu güzel ramazanları bilin Bu güzel değerleri koruyup kendi nesillerinize aktarın.Ramazan ayının bu ilk gününde Rabbimden siz sevenlerime uzun sağlıklı hayırlı ömürler,ölenlerimize ise rahmet etmesini diliyorum.Bizleri ramazan ayına kavuşturan Rabbime şükürler olsun.Sağlıcakla kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen tartışma yaratacak cümlelerden kaçınınız ve link paylaşmayınız.
Blogumda bu tarz yorumları yayınlamıyorum.
Bloguma tekrar beklerim. :))

Tasarım: Moka