8 Haziran 2015 Pazartesi

Şehir Eskişehirdir 1


   Selam Arkadaşlar

   Bir hafta size ayrılık yarattım.Malum çocuklar bu hafta karne alacaklarından dolayı dönem sonu işleri gibi bazı işlerle uğraşmaktan beyin halen yıllık iznini alamamış oldu.Geçen hafta Eskişehir'e gitmem bir nebze olsun beni rahatlatıp motivasyonumu düzenlememi sağladı.Hocalarım ve arkadaşlarımda sağ olsunlar bu konuda eskiyi aratmadılar her şey yine yerli yerindeydi.Ama anılarımda her şeyiyle başkaydı Eskişehir...



  Bir arkadaşımın arkadaşı Eskişehir'de evleniyormuş.Arkadaşım gün öncesi Eskişehir'e varmıştı.Beni arayıp mutlaka Eskişehir'e gelmemi ve hep beraber toplanıp buluşmayı istiyordu.Kardeşim dediğim bu arkadaşımı 2011 yılında evlendiğinden beri görmemiştim.2010 yılında mezun olduğumuzdan bu yana da ne okulumu görebildim nede memleketimden sonra memleketim gördüğüm öğrenciler şehri , güzelim şehir Eskişehir'i görebildim.Bu sebeple hasret ağır basmıştı.Arkadaşımın bu isteğini geri çevirip kırmadım hiç bir şey planlamadan o anlık durumla hemen gidiş-dönüş biletlerini aldım.Pazar günü sabahı sabah erkenden kalkıp bütün hazırlıklarımı yaparak gidiş saatini sabırsızlıkla bekledim.Saat 10:30'da trene binip Eskişehir yollarına düştüm.Bazı arkadaşlarım beni çok iyi bilirler.Bende araç tutması vardır.Araca biner binmez uyku basar.Ancak bu yolculukta o kadar sabırsızdım ki uyku bile bana engel olamadı.Sabırsızlıkla İstanbul , İzmit , Arifiye , Bozüyük'de durduğum bütün istasyonların çevrelerinde olup bitenleri gözlüyordum.


   Saat 13.30 olduğunda nihayet Eskişehir'e vardığımda içimde beni kaplayan o sevinç bir başkaydı.Trenden inip ayağımı toprağa bastığımda Allah'a bu şehri bir kez daha görmeyi nasip ettiği için binlerce kez şükür ettim.Arkadaşım beni karşılayana dek Eskişehir'in merkezinde tur attım.En son bana arkadaşımdan mesaj geldiğinde Espark'ta onları bekliyordum.Masa başında 3.kattan aşağıyı seyrederken bir anda dürtülme ile irkildim.Karşımda çok sevdiğim kardeşim gördüğüm arkadaşımı ve eşiyle birlikte birde uyuyan bebekle gördüğümde bende ki şaşkınlığı görmeliydiniz.O bebek dayısının önünde mışıl mışıl uyuyordu.Kaptım babasının elinden bebek arabasını mağaza yollarında süre süre sohbete başladık.Daha sonra arabayla o yer senin bu yer benim dolaşmaya başladık.Öğlen molasını çibörek dükkanında bulduk.( Neden ÇiBörek bunu daha sonraki yazılarımda size anlatacağım ) Üniversite yıllarımdan kalma hemen hemen her haftasonu uğradığım dükkanı bile bulunca abartmadan havalara bile uçtuğumu söyleye bilirim.Oradaki alışkanlıklarımı bırakamamış olmalıyım yine 1 porsiyonu mideye kolayca indirdim.Tadıyla tuzuyla sohbetimizi de dükkanda yaparken akşamı getirmiştik.Akşam düğün var diye arkadaşımı ve ortak arkadaşımızı hemen kuaförde bıraktık.Daha sonra hep beraber arkadaşımızın babasını görmeye terzi dükkanına gittik.Amcamı da 5 yıl aradan sonra görmeyince uzunca bir sarılma ve sıcak çayıyla eski günler andık.


  Akşam düğünde eski arkadaşlarımızla buluşup şarkılar eşliğinde oyun havası oynayarak günümüzü gün etmiştik.Bir nevi hepimizin Eskişehir'de yıllar sonra tekrar buluşmamızı bu şekilde kutlamış olduk.Gece düğün bittikten sonra açlığımız aklımıza geldi.Malum öğlenden beri bir şey yememiştik.Gezmeydi , düğünde oyun havasıydı derken açlığımızı unutmuştuk.Hep beraber gece vakti açık dükkan aramaya koyulduk.Nihayet eskiden beri halen var olan ve halen Espark'ın karşısında olan börekçi dükkanında börekleri mideye indirdik.Üniversite zamanında dükkan sahipleri o kadar iyi , o kadar sıcak kanlı insanlardı ki ben börek yemeğe o dükkana her gittiğimde oturur benimle sohbet edip birde çay ikram ederlerdi.Bu sebeple haklarını da ödeyemem.Ertesi gün olanları bir sonraki yazımda sizlerle paylaşacağım.Sağlıcakla kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen tartışma yaratacak cümlelerden kaçınınız ve link paylaşmayınız.
Blogumda bu tarz yorumları yayınlamıyorum.
Bloguma tekrar beklerim. :))

Tasarım: Moka