27 Haziran 2015 Cumartesi

Tommiks ( Capitan Miki )


   Selam Arkadaşlar

   Ramazanın getirdiği durgunluk hepimizi etkiliyor.Bunlardan bir tanesi de benim, sabahları erken saate işe gittiğimden ötürü devamlı yatıp kalkmaktan kendimi bilmez hale geldim.Dün yine işe gittiğimde okulun kütüphanesine girmiştim.Malum yaz olduğundan yapacak pek bir işte yok vakit öldürmek için bende kütüphaneyi kontrole gittim.Orada geri dönüşüm olan kağıtlarda toplanıyordu.Vatandaşlar eski lüzumsuz gördüğü kağıt , kitap ne varsa getirmişler içlerinde birde ne göreyim eskiden çok favori olan Tommiks'in çizgi romanını gördüm.Kitaplar her zaman insanların en iyi arkadaşıdır.Hemen kaldırıp yerine koydum.Zamanında babam ve annem çizgi roman konusunda bana çok şey aktardığından Tommiks gibi eski çizgi romanların çoğunu biliyorum.Günümün çocukları pek bilmez ilgisini de çektiğini sanmam ama belki sizlerle burada paylaşırsam.Sizin ilginizi çekebileceğimi düşünüyorum.



   Araştırmalarıma göre Tommiks ( Capitan Miki ) 1955 yılından beri Türkiye'de yayınlanan, çocuklar ve gençler arasında çok büyük ilgi görmüş İtalyan yapımı bir çizgi romandır.Annemin demesine göre bu romana olan ilgi o dereceye varmış ki gazeteler tarafından uzun bir süre boyunca promosyon şeklinde dağıtılırmış.Evde ders kitaplarının arasına koyup gizli gizli okurlarmış.Eminim içinizden vay tembeller diyorsunuzdur.Size çizgi romanın konusu hakkında birazda bilgi vereyim.Yüzbaşı Tommiks 1835 ve 1840 yılları arasında Amerika'da yaşayan 15 yaşında bir koruyucudur. ( Rancer )Çizgi roman içinde Rancer denilmesinin sebebi budur. 
 
   Araştırmalarıma göre o dönem Amerikan tarihinde "Altına Hücum" veya "Batıya Göç" dönemi olarak biliniyormuş.O dönemde Kuzey Amerika'nın batısı henüz yerleşime yeni açıldığı için bazı bölgelerde yaşadışı dönemi yaşanmış.İşte bu dönemde Tommiks Neveda eyaletinin göbeğinde Kulver ( Coulver ) Kalesi civarında düzeni sağlamakla görevlendirilmiş.Tommiks'in iki tane dostu da vardı.Birinin adı Konyakçı Doppio diğerinin adı Doktor Salasso her macerasında bu iki dost Tommiks'e eşlik ederler.Yalnız bu ikili kendilerini sürekli komik olayların içinde bulurken diğer yandan arkadaşları Tommiks'in yardıma koşmaktan da geri kaldıkları görülmemiş.Ah yine gazeteler verse de bizlerde okusak diyorum.Artık gazeteler bu sesime kulak verip promosyon başlatırsa herhalde havalara uçarım.Kitap okumak roman okumak hele ki çizgi roman okumak güzeldir.Sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen tartışma yaratacak cümlelerden kaçınınız ve link paylaşmayınız.
Blogumda bu tarz yorumları yayınlamıyorum.
Bloguma tekrar beklerim. :))

Tasarım: Moka